Dinsdag: regen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van SJL - WaarBenJij.nu Dinsdag: regen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van SJL - WaarBenJij.nu

Dinsdag: regen

Door: BRO

Blijf op de hoogte en volg SJL

19 April 2016 | Spanje, Salamanca

De tweede lesdag, die heel wat regenachtiger bleek te worden dan de eerste, opende op dezelfde wijze als de eerste: om kwart over negen stond vrijwel iedereen weer bij de deur van Mester te trappelen om les te krijgen. ( ;-) ) Uiteindelijk, na de les grammatica en na de les conversatie, stelden de meesten vast dat het al veel beter ging dan gisteren: goed, er wordt vrijwel continu in het Spaans tegen je gepraat en ja, je moet steeds in het Spaans terugpraten – maar hé, het valt misschien niet mee maar ik kom wel degelijk een heel eind!
We bezochten daarna nog kort even de overdekte markt waar vooral de chasquería veel indruk maakte. Stierenballen, koeienneuzen, varkensstaarten staarden de leerlingen in de kraam aan en heel wat leerlingen vroegen zich af: wie wil dit eten? Na deze korte excursie vertrok iedereen weer naar het gastgezin voor de lunch.
Om vier uur stond het volgende onderdeel op het programma: een bezoek aan de twee Salmantijnse kathedralen. We bestegen eerst het inwendige van de oude toren van de oude kathedraal en keken vanaf een opening uit in het fraaie interieur van de romaanse kerk, met zijn indrukwekkende retabel in de apsis. Vervolgens kwamen we op het dak, op de verbindingsmuur tussen de beide kathedralen terecht, en zagen van bovenaf het interieur van de nieuwe kathedraal. De tocht ging verder omhoog en we zagen ook nog de klokkentoren van binnen (en sommigen hoorden hem ook heel erg goed, want enkelen stonden recht onder de klokken toen ze voor het kwartier sloegen.)
Op dit moment zit iedereen weer in de les en volgt een conferencia de arte, een les over de groten van de Spaanse schilderkunst. Daarna heeft iedereen vanavond vrij!

• 19 April 2016 - 19:15

Irma Dorsman:

Super dag, ondanks de regen, dus... Geniet ervan

• 20 April 2016 - 10:56

Jolanda:

Hoor zojuist dat er vanmiddag kookles op het programma staat. Dat wordt volgende week Spaans op het menu als ik van mijn werk thuiskom (hoop ik).

• 20 April 2016 - 12:21

Marion:

Me encanta de leer su informe de viaje. Creo que todos están en su salsa. !Que se diviertan!

• 20 April 2016 - 15:45

Roel Scheepens:

Beste Patrick, Yolande, Jan, Claudia en leerlingen,

Het klinkt weer super, dank voor de dagelijkse berichten!

Hartelijke groet,

Roel