Donderdag: les, dans, choco en churros - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van SJL - WaarBenJij.nu Donderdag: les, dans, choco en churros - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van SJL - WaarBenJij.nu

Donderdag: les, dans, choco en churros

Door: BRO

Blijf op de hoogte en volg SJL

21 April 2016 | Spanje, Salamanca

Tja, soms ga je met zijn allen naar een film en kom je aan het eind verbaasd er weer uit: ongelooflijk, vonden we dit dan echt allemaal een fraaie film? El Libro de la Selva bleek zo'n film. Toen iedereen gisteravond na de film weer op straat buiten de bioscoop stond, in het licht van de Salmantijnse straatlantaarns, heerste er een opgewonden sfeer: we verstonden niet alles, maar wat een film! Een veel betere keuze hadden we niet kunnen maken.

De vierde lesdag ging iedereen vrolijk verder op de ingeslagen weg. Wederom was iedereen op tijd in de les en er waren weer tevreden gezichten na afloop: het praten gaat eigenlijk iedereen heel wat beter af, en het is heel logisch voor de meesten om in de groep het woord te nemen in het Spaans.

In de middag is er weer gedanst. Maar nu geen flamenco zoals gisteren -- nu staat salsadansen op de rol. Weer gaan de voetjes van de vloer en er werd veel gelachen wanneer sommigen over hun eigen voetjes struikelden.

Om zes uur stond chocolate con churros op het programma in een van de mooiste Salmantijnse paleisjes: de Casa Lis. Met een fraai uitzicht op de rivier de Tormes was het smikkelen en smullen geblazen met churros en een heerlijk kopje warme chocolademelk. Daarna volgde een korte introductie door de gids en was er gelegenheid om de tentoonstelling in Casa Lis te bezoeken, met veel mooie art-nouveauschilderijen en -beelden. Vanuit Casa Lis liepen we kort naar de oude Romeinse brug over de Tormes. Nadat we die overgelopen waren en we uitkeken over misschien wel het mooiste uitzichtpunt op Salamanca, werden er heel veel foto's gemaakt (waaronder een mooie groepsfoto).

Om kwart over tien was het verzamelen bij Mester voor een afsluitend fiesta. Er werd in de disco stevig gedanst en iedereen had een mooie avond, want ja, dit was in veel opzichten al de laatste 'gewone' avond in Salamanca. Morgennacht vertrekken we!

• 21 April 2016 - 19:19

Emmy:

Nou, jullie hebben veel plezier. En al wat beter weer?
    Geniet er nog maar even lekker van.

• 21 April 2016 - 19:25

Irma:

Super, nu de foto's weer. Groetjes aan allen die mij kennen en ook aan de onbekenden

• 22 April 2016 - 09:56

Carina Hulsker:

Wat ontzettend leuk om te lezen! Alleen maar positieve verhalen op de regendruppels na helaas.
    Geniet van jullie laatste dag van wat mij een prachtige, leerzame reis lijkt.