Woensdag: les, dans, keuken, film... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van SJL - WaarBenJij.nu Woensdag: les, dans, keuken, film... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van SJL - WaarBenJij.nu

Woensdag: les, dans, keuken, film...

Door: BRO

Blijf op de hoogte en volg SJL

20 April 2016 | Spanje, Salamanca

Na een welverdiende nachtrust brak de derde lesdag aan. Wederom stond iedereen op tijd klaar voor het schoolgebouw van Mester om aan de les deel te gaan nemen. Terwijl het in Nederland mooi weer was, bleek het hier een grijze, wat druilerige dag. Maar de leerlingen gingen leergierig de les in en waren na afloop, om een uur in de middag, enthousiast. Vooral de dialoogles was voor veel mensen plezierig verlopen en jawel, iedereen merkte dat hij of zij een stapje vooruit aan het zetten is. En het moet ook gezegd: de dames en heren doen goed hun best en wat hebben wij het getroffen met een leuke groep!

Na het middageten, waarvan wij als docenten soms zeer gedetailleerde (meestal positieve) verslagen kregen, en de siesta stond er een dansles en een kookcursus op het programma. Met name het flamencodansen bleek een hit. Met prachtige sierlijke bewegingen bouwde de danslerares stapje voor stapje de moeilijkheidsgraad op. De ene leerling wist wat beter dan de andere het Spaanse gevoel voor ritme en beweging te pakken maar toen uiteindelijk iedereen paren moest vormen, en alle geleerde bewegingen een vloeiend geheel moesten worden, bleken we enkele bijzonder getalenteerde danspartners onder onze leerlingen te hebben die regelrecht hun flamencoschool kunnen openen!

In de avond staat nog een gezamenlijk etentje op het programma en een bezoek aan de film, die, zoals gewoon in Spanje, niet in het Engels zal zijn met ondertitels -- maar mooi in het Spaans nagesynchroniseerd! En om het hier maar vast te gaan vertellen: we gaan naar El Libro de la Selva... (Zoekt u het op als uw Spaans wat roestig is...? Leve Walt Disney!)

• 20 April 2016 - 20:34

Irma:

Wat leuk! En is Claudia ook bij jullie? Zij studeert toch ook Spaans?
    Veel plezier

• 20 April 2016 - 20:44

Rens:

Hoi allemaal. Hebben jullie spierpijn van de flamenco?
    Veel plezier nog allemaal. Ik kan niet wachten tot ik ook op het SJL zit!

• 20 April 2016 - 20:45

Ton Teunissen:

Wat klinkt dit allemaal goed en vertrouwd. Geniet ervan. Een klein berichtje voor Yolande. Je V-zessers zijn goed voorgelicht. Groet, Ton

• 20 April 2016 - 22:10

Ans:

Jammer van het weer, maar het zal toch genieten zijn daar. Na de lessen steeds iets interessants doen.

• 21 April 2016 - 08:56

Marion:

Bedankt voor de leuke fotokaarten!!!!!